torsdag 5. august 2010

Venna og bedre tider..

"Stille tar jeg hånden din, og klemmer den så.
Snill og god er du, av deg finnes det få.
I tankene får du en varm og god klem.
Ikke alle forunt å ha deg som venn."


Detta diktet fekk eg av ei av mine kjæraste og beste venna.
Da va den dagen eg skulle inn å få min andre kur.
Eg grudde meg ikkje, men va spent.
For ryggen og isjasen har slått seg skikkelig vrang.
Eg lurte på korleis eg i all verden skulle klara å sitta å ta ein kur, og korleis eg skulle komma meg frå bilen og bort i rett bygg..
Men på alle sjukehus har de rullestola!
Yahoo!! Fortare hanepane! Fortare! Full rulle og action i de underjordiske gangane. Ein har ikkje meir morro enn ein lage sjøl ;)
Og kuren gjekk so ein leik. E fekk ligga i ei varm og god seng,
og fekk både mat og drikka underveis:)
Men best av alt denne dagen, va diktet eg fekk av min kjære venn. Da e godt å veta at nokon tenkjer på ein når ein har det trasig og alt ser litt mørkt ut :)

Egeskov slott i Danmark, juli- 2010.

Da e litt frustrerande å ikkje klara noko enn å ligga å ta da m ro..eg so har so mange prosjekt so krible, so mange ting eg ønske å gjera når eg har hatt nokre slappe daga etter kur..men ein kan vel ikkje berre gje opp. For eg har jo positive ting å tenkje på, og masse å vera takknemlig for.
Blant anna so fekk eg TV på rommet i går. Ungane syns sjølvsagt da e litt urettferdig..
Og so har eg snille og gode venna og familie. I går va mamma og pappa her heile dagen. Dei vaska hus og kle, klipte plenen og malte hus. Titt og ofta tikka da inn meldinga på mobilen om at nokon tenkjer på meg. Det er små ting so gleder og varmar mitt hjarte. 1000 1000 takk te alle sammen!!! :)


Detta blei visst eit langt innlegg likave, men pyttsann! Når ungane e lagt, ska eg prøva å finna strikketøy. Kanskje da kjem eit innlegg om da seinare.
Hjelpe å halda på m noko, sjøl i liggande stilling:)

Ha ei fortsatt fin veka, og tuddelidu :)

Klemmer frå Christine

8 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så godt å høyre at du blir tatt godt vare på,
og har humør i det heile.
Eg klarer ikkje å sette meg inn i korleis ein slik situasjon må følast på kroppen!
Kjempefint dikt og herlege bilder frå Danmark!
Kos deg med strikketøyet, prosjekta venta på deg dei, veit du:)
Klem:)

Hannes favoritter sa...

For et nydelig dikt! Godt at du har mange rundt deg som tar vare på deg!!! Kjempefine bilder fra Danmark!
Ha en fin kveld med strikking!

Klem fra Hanne

Nostalgia sa...

Gode venner og familie som stiller opp er gull verdt :-) så flott å høre at du blir godt tatt vare på.
Du får bruke tiden til å pønske ut og notere gode prosjekt, :-)

Klemmer, Nostalgia

Sylke Feldhusen sa...

Så fint at du holder humøret oppe og at du har mange rundt deg. Fortsatt lykke til :)

Klem

Fru Andersen sa...

For et vakkert dikt, skjønner godt at det varmer å få slike gode ord!

Ikke godt å høre at isjas har gjort seg gjeldene oppi alt det andre. Men glad for å lese at dere på tross av alt fikk en fin tur til Danmark. Fine ting du fikk kjøpt med deg hjem også;-)

Det virker som om du har flotte mennesker rundt deg, både venner og familie, ikke så rart egentlig, siden du er en så flott jente selv!

Nå sitter jeg å venter på mannen og eldstejenten som er på Lost weekend-festivalen. Men kjenner at øyenlokkene blir tyngre og tyngre, nattaklemmer fra meg:-)

Unknown sa...

Så deilig å ha masse gode snille mennesker rundt seg når man ikke orker eller klarer alt selv og diktet var nydelig;-)
Håper du snart er på beina igjen og slipper å ligge å tenke på alt du skulle ha gjort, det er tortur, men prosjektene venter nok til du er frisk igjen også de;-D GOD BEDRING;-)

Klemmer fra Grete

Bustenellik sa...

Har ikke ryggen blitt bra enda? Stakkars deg. Du er heldig som har så mange som stiller opp! Håper dagene er bra og at du ikke blir helt utslått av kurene. Men, kurene er tross alt dine venner de også på sett å vis, som jager Kreft avgårde!
Busteklem

Hos Jorunn sa...

Et vakkert dikt, Christine! Jeg synes det er veldig ille at du har fått isjas på toppen av alt det andre, det er fryktelig vondt!! Godt at kuren gikk bra og at humøret ditt fremdeles er inntakt, synes jeg ser deg susende avgårde på 4 hjul med hanepane på slep. Ønsker deg en fin uke og fortsatt god bedring. Klem fra Jorunn

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails