torsdag 12. august 2010

Tålmodighet og strikketøy


Da e eit ordtak so sei at "tålmodighet er ein dyd". Og da stemme. 
I løpet av dei siste vekene har tålmodigheten min vorte ganske so tynnslitt..
Da krible i kroppen, og klør i fingrane etter å få utført nødvendig rydding og diverse prosjekt.
"Du må vera tålmodig", sei folk. Tålmodighet "in my ass"! Tenke eg. Unnskyld uttrykket, men da e sånn da føles..
So i dag tok eg m strikketøy og sette meg ut i den gode boden boden stolen.
Med strikketøyet i fanget, 17 grade og ei sol so leike gøymsel, slappe eg av og nyte stillheten, freden og utsikten. Ikkje da at me har so god utsikt..hverken te hav eller gull og grønne skoga..





Men medan eg set der, i skjul bak alle buskene, tenkte eg at livet da e faktisk heilt ålreit. So medan sole kikke meir og meir fram, fant eg ut at eg jammen meg ska smørja meg m berre pittelitt meir tålmodighet, nyta freden og strikkatøyet :)


Ha ein toppers avslutning på veko folkens, og tuddelidu :)


Klemmer frå Christine





5 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Å synes det så og hørtes herlig ut å sitte der i skjul bak hekk og busker i fred og ro! Kjekt å kunne gjemme seg litt bort i egen hage i blant.

Ble litt nyskjerrig på hva du strikker, ikke lilla til guttene tenker jeg;-)

God helg søte du!

Fru Andersen sa...

Hihi, der virket det som om vi skrev kommentarer til hverandre nesten samtidig;-) Morsomt!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Eg syns du har lov til å bruke sånne "kraftuttrykk" ;) Godt det kom sol på oss no..det fortjena vi:)
Kos deg masse!
Klem:)

Hannes favoritter sa...

God helg til deg også! Kos deg med strikking! Er deilig med slike rolige stunder!
Jeg skal sette meg ned med min Mariustunika som "aldri" blir ferdig, og se om jeg får den ferdig snart.

Klem fra Hanne

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei snuppa ♥♥♥

Beklager att ej e så treg å skrive kommentar til dej!! Men du e i tankane mine sjøl om du ikke høyre noke fra mej veit du!! :o))) E so masse arbeid heime for tiden , full guffe med utearbeid og inne oxså for den del ;p

Kjekt å lese att du kosa dej med strikk osv...ej likte sååååå godt den fargen på strikket!!! ♥ Ka du strikka da?? ;)) Ej håper det går bra med dej...og resten av familien din ♥ Du e hvertfall en positiv person , og det e viktig!!

Du må kose dej , og tusen takk for gode kommentarer vennen ♥ Og sååå supersnill du e so *reklamere* for mej da på bloggen din!!! Du e berre so god ♥

Masse klemmer fra Hege ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails